Ontspannen winkelen voor de kerstcadeaus
Voor al uw kerstcadeaus geldt bij Pro-Idee namelijk nu al een "verlengd recht op retourneren" t/m 31-01-2024.
Ontspannen winkelen voor de kerstcadeaus
"Verlengd recht op retourneren" t/m 31-01-2024.
Bugatti Atalante Type 57SC schaal 1:12
Renaissance van een exclusieve auto: de Bugatti Atalante type 57SC in schaal 1:12.
Van de Pro-Idee Special Shop Concept Store
- Indrukwekkende combinatie van stoere elegantie en ongelooflijk veel power.
- De opvallende tweekleurige lak versterkt de magische aantrekkingskracht.
- Net zo elegant als het origineel. Een schitterend modelbouw-exemplaar - bestaande uit 1.104 onderdelen die elk met de hand zijn gemonteerd.
- Veel beweegbare elementen.
Bugatti Atalante Type 57SC schaal 1:12
Renaissance van een exclusieve auto: de Bugatti Atalante type 57SC in schaal 1:12.
Van de Pro-Idee Special Shop Concept Store
- Indrukwekkende combinatie van stoere elegantie en ongelooflijk veel power.
- De opvallende tweekleurige lak versterkt de magische aantrekkingskracht.
- Net zo elegant als het origineel. Een schitterend modelbouw-exemplaar - bestaande uit 1.104 onderdelen die elk met de hand zijn gemonteerd.
- Veel beweegbare elementen.
Renaissance van een exclusieve auto: de Bugatti Atalante type 57SC in schaal 1:12.
Modelauto van het jaar 2015, in gelimiteerde oplage van 500 stuks. Zware, gedetailleerde uitvoering van de gerenommeerde Duitse producent Heinrich Bauer.
De jaren 20 en 30 van de vorige eeuw betekenden de doorbraak van de auto-industrie. Dit resulteerde in auto’s van onovertroffen schoonheid en vermogen. Zoals de legendarische Bugatti Atalante type 57SC. Het voertuig met chassisnummer 57542 was één van de 17 exclusieve exemplaren die van dit type gebouwd zijn. Slechts twee daarvan zijn voorzien van een compressor. De 57542 hoorde daar bij. Precies dit historische juweeltje diende als voorbeeld voor het model van deze gelimiteerde oplage.
Indrukwekkende combinatie van stoere elegantie en ongelooflijk veel power.
Let op de fraaie proporties, die Jean Bugatti (de zoon van Ettore) dit machtige tweedeursmodel gaf. Lager uitgevoerd, voorzien van elegant gebogen spatborden en stijlvol zwart gelakte spaakwielen geldt deze carrosserie als de mooiste van zijn tijd. Onder de langgerekte motorkap met V-vormige radiator schuilt een 3,3 l-motor van 200 pk, die de coupé een topsnelheid gaf van 225 km/u – toentertijd een sensatie. De Bugatti was daarom voor velen dé sportwagen van de jaren 30.
De opvallende tweekleurige lak versterkt de magische aantrekkingskracht.
Net als een concertvleugel geeft het zijdegladde diepe zwart de Bugatti een mysterieuze uitstraling. Het contrasterende geel vormt een opvallend accent bij de motorkap en de rand van de deuren en ramen.
Net zo elegant als het origineel. Een schitterend modelbouw-exemplaar - bestaande uit 1.104 onderdelen die elk met de hand zijn gemonteerd.
De carrosserie-onderdelen zijn duurzaam vervaardigd van spuitgietmetaal. De luxueus verwerkte spaakwielen zijn voorzien van sterk geprofileerde, afneembare wielen van hard rubber. De bekleding aan de binnenkant van fijn velours en de neer te klappen stoelen in elegante leer-look passen perfect in het hele plaatje. Een kunstwerkje op zich is de cockpit met van scherpe contouren voorziene instrumenten en een functioneel sportstuur.
Veel beweegbare elementen.
Zo kan er door de open te klappen radiator een blik op de indrukwekkende 8-cilinderlijnmotor geworpen worden. Natuurlijk zijn de deuren te openen en te sluiten, net als de kofferbak. Zelfs de knipperlichten en ventilatiekleppen zijn beweegbaar; de tankdop is afschroefbaar. Onder de speciale afdekking bevindt zich een identiek spaakwiel. De liefde en aandacht waarmee het model is gemaakt, is af te lezen aan elk detail.
Indrukwekkende combinatie van stoere elegantie en ongelooflijk veel power.
Let op de fraaie proporties, die Jean Bugatti (de zoon van Ettore) dit machtige tweedeursmodel gaf. Lager uitgevoerd, voorzien van elegant gebogen spatborden en stijlvol zwart gelakte spaakwielen geldt deze carrosserie als de mooiste van zijn tijd. Onder de langgerekte motorkap met V-vormige radiator schuilt een 3,3 l-motor van 200 pk, die de coupé een topsnelheid gaf van 225 km/u – toentertijd een sensatie. De Bugatti was daarom voor velen dé sportwagen van de jaren 30.
De opvallende tweekleurige lak versterkt de magische aantrekkingskracht.
Net als een concertvleugel geeft het zijdegladde diepe zwart de Bugatti een mysterieuze uitstraling. Het contrasterende geel vormt een opvallend accent bij de motorkap en de rand van de deuren en ramen.
Net zo elegant als het origineel. Een schitterend modelbouw-exemplaar - bestaande uit 1.104 onderdelen die elk met de hand zijn gemonteerd.
De carrosserie-onderdelen zijn duurzaam vervaardigd van spuitgietmetaal. De luxueus verwerkte spaakwielen zijn voorzien van sterk geprofileerde, afneembare wielen van hard rubber. De bekleding aan de binnenkant van fijn velours en de neer te klappen stoelen in elegante leer-look passen perfect in het hele plaatje. Een kunstwerkje op zich is de cockpit met van scherpe contouren voorziene instrumenten en een functioneel sportstuur.
Veel beweegbare elementen.
Zo kan er door de open te klappen radiator een blik op de indrukwekkende 8-cilinderlijnmotor geworpen worden. Natuurlijk zijn de deuren te openen en te sluiten, net als de kofferbak. Zelfs de knipperlichten en ventilatiekleppen zijn beweegbaar; de tankdop is afschroefbaar. Onder de speciale afdekking bevindt zich een identiek spaakwiel. De liefde en aandacht waarmee het model is gemaakt, is af te lezen aan elk detail.
- Afmeting 39 x 14 x 11 cm (l x b x h)
- Gewicht 2,09 kg
- In zwart/geel, gelimiteerde oplage van 500 stuks

fortement réduit