FAQs - Meest gestelde vragen en antwoorden

Bestelling en levering

De perfecte maat

Onze maattabel vindt u hier

Elke FC-maatanduiding in onze webshop komt overeen met deze Fashion-Classics-maatabel, die geheel de officiële maatanduidingen volgt. Wanneer u eenmaal uw lichaamsgrootte gemeten hebt en uw maat steeds opnieuw bestellen: hij zal u met bijna volledige zekerheid altijd weer passen. Let gewoon op uw ʽFashion-Classics-maatʼ.

Regelmatig vermelden wij bij productomschrijvingen als aanvulling op de genoem de FC-maat van een product nog een andere maataanduiding – speciaal als de producent het artikel voorziet van een maataanduiding die afwijkt van den maattabel. Wij voorzien die maat van de kanttekening ʽproducentmaatʼ. Dat is voor u vooral dan een praktisch voordeel wanneer u met de maataanduiding van een merk al vertrouwd bent.

Onze specialisten staan u van ma.-vrij. 8.00 tot 20.00 uur voor magelijk verdere vragen graag ter beschikking. Tel. 085 5362089.

Hoe kan ik een bestelling wijzigen/annuleren?

Neem a.u.b. contact op met onze servicehotline 085 5362089] of stuur ons een bericht met gebruikmaking van ons contactformulier of per e-mail aan service@proidee.nl.


Waar vind ik informatie over mijn bestelling?

Informatie over uw bestelling krijgt u telefonisch via onze servicehotline 085 5362089] of door ons een bericht te sturen met gebruikmaking van het contactformulier.


Kan ik de artikelen van Pro-Idee ook ergens in het echt bekijken?

Onze producten kunt u zien in onze shops. Onze shops bevinden zich in Aken en in het stadscentrum van Düsseldorf. Houd er a.u.b. rekening mee dat in onze shops niet alle producten uit onze catalogus en webshop verkrijgbaar zijn. Uiteraard kunt u van tevoren telefonisch informeren naar de beschikbaarheid van bepaalde producten. De openingstijden en telefoonnummers vindt u hier.
U kunt onze producten natuurlijk ook gewoon bestellen en thuis op uw gemak bekijken.


Wat kan ik doen als ik een artikel bij een andere aanbieder goedkoper heb gezien?

In dat geval geldt onze prijsgarantie. Stuur ons a.u.b. met gebruikmaking van het contactformulier de link naar het goedkopere artikel of stuur ons per post de desbetreffende folder. We kunnen uw aanvraag dan zo snel mogelijk in behandeling nemen. Ons adres vindt u hier.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Log in op Mijn Pro-Idee. In de rubriek 'Bestellingen' ziet u de actuele verwerkingsstatus van uw bestelling.


Hoe kan ik mijn levering naar afleveradressen laten sturen die afwijken van mijn factuuradres?

1. Afwijkende afleveradressen

Het pakket wordt naar afleveradressen gestuurd die afwijken van uw factuuradres – de rekening zit in het pakket.

2. De cadeauzending
Het pakket wordt naar het adres van de ontvanger van het cadeau gestuurd. Er zit een brief bij met een verwijzing naar de gever. De factuur wordt apart naar u opgestuurd.


Hoe kan ik reeds opgeslagen afleveradressen veranderen?

Log in op Mijn Pro-Idee om reeds opgeslagen afleveradressen te veranderen. In de rubriek 'Klantgegevens' kunt u onder 'Afleveradressen' het adres veranderen of wissen.


Hoe kan ik ervoor zorgen dat bij mijn bestelling meerdere artikelen tegelijkertijd worden verstuurd?

Neem daarvoor a.u.b. contact met ons op via onze onze servicehotline 085 5362089.


Wat zijn de verzendkosten?

Informatie over de te betalen verzendkosten vindt u op onze pagina met Klantenservice.


Moet ik bij ruiling opnieuw verzendkosten betalen?

Bij ruiling voor een andere maat, kleur of een ander product berekenen we – net als bij een nieuwe bestelling – de normale verzendkosten.


Kan ik mijn bestelling in het buitenland laten leveren?

Een lijst van de landen waar wij leveren en de bijhorende tarieven vindt u op onze pagina met Klantenservice.


Waarom ontvang ik meerdere deelleveringen van Pro-Idee?

Wij willen graag dat u uw bestelling zo snel mogelijk van ons ontvangt. Indien u meerdere artikelen hebt besteld, waarvan sommige niet onmiddellijk leverbaar zijn, zullen wij uw bestelling daarom over meerdere pakketten verdelen.  Daarnaast vinden we het belangrijk dat alles u in perfecte staat bereikt. Daarom versturen wij geen afzonderlijke producten samen met andere, omdat ze bijvoorbeeld bijzonder groot of breekbaar zijn, of omdat ze op verschillende locaties zijn opgeslagen. In dat geval moeten wij uw bestelling ook over verschillende pakketten verdelen. Uiteraard brengt dit voor u geen extra kosten met zich mee.

Hoe zie ik dat een artikel per vrachtzending wordt verstuurd en hoe verloopt de levering?

Alle artikelen met een vrachtwagensymbool worden verstuurd per vrachtzending.

Voor vrachtzendingen berekenen we bovenop de verzendkosten een eenmalige toeslag die afhankelijk is van het volume/gewicht van het (de) bestelde artikel(en). Deze kosten worden u van tevoren meegedeeld. Onze vrachtservice houdt levering in tot op de door u gewenste plaats (bijv. de 5e verdieping, de tuin, de kelder enz.) en indien nodig door twee personen. Vermeld bij de bestelling a.u.b. uw telefoonnummer, zodat de pakketdienst u telefonisch de bezorgtijd kan doorgeven.

Retourzending

Hoe kan ik gekochte producten retourneren?

Onze voorwaarden voor retourneren/ruilen vindt u onder het punt Algemene Verkoopvoorwaarden - Terugzending/Ruiling.
Of geef het pakket met de bijgevoegde retoursticker af aan de pakketbezorger van PostNL die een pakket bij u komt bezorgen. Dit kost u niets.


Retourgarantie t/m 31.01.2024

Voor alle artikelen van kerstcadeau-leveringen garanderen wij naast uw wettelijke herroepingsrecht een retourgarantie. U kunt uw koopcontract annuleren indien u de gekochte en ongebruikte goederen in de originele verpakking t/m 31.01.2024 terugstuurt naar Pro-Idee, antwoordnummer 10002, 6130 XS Sittard. De termin geldt als aangehouden indien u de goederen t/m 31.01.2024 opstuurt. We vergoeden dan de koopprijs. Uitgesloten van de garantie zijn gebruiksgoederen, hygiëneartikelen en op maat gemaakte producten.


Hoe kan ik een klacht over een defect artikel melden?

Bovenop de wettelijke garantie van 24 maanden hebt u bij Pro-Idee een langetermijngarantie van minimaal 3 jaar. Neem in geval van een klacht over een defect artikel a.u.b. contact met ons op via onze servicehotline 085 5362089 of door ons een bericht sturen met gebruikmaking van ons contactformulier.


Wat moet ik doen als bij levering een artikel ontbreekt, maar het wel op de factuur staat?

Neem contact op met onze servicehotline 085 5362089 of stuur ons een bericht met gebruikmaking van het contactformulier.
Om uw aanvraag snel in behandeling te kunnen nemen, hebben we de volgende informatie van u nodig:
1. Wat is het stempelnummer op uw factuur?
2. Werd het ontbrekende artikel op de factuur afgevinkt?


Wat moet ik doen wanneer mijn bestelling beschadigd is?

Neem a.u.b. contact op met onze servicehotline 085 5362089 of stuur ons een bericht met gebruikmaking van het contactformulier.
Als u bij levering al meteen kunt zien dat het pakket beschadigd is, raden we u aan de levering te weigeren en contact op te nemen met onze servicehotline 085 5362089 of ons een bericht sturen met gebruikmaking van het contactformulier.


Wat moet ik doen in geval van levering van een verkeerd product?

Neem a.u.b. contact op met onze servicehotline 085 5362089 of stuur ons een bericht met gebruikmaking van het contactformulier.

Betaling en cadeaubon

Welke betaalmethodes biedt u aan?

De door ons aangeboden betaalmethodes vindt u onder het punt Betaling.


Wat zijn de bankgegevens van Pro-Idee?

Onze bankgegevens zijn:
Rabobank
NL24 RABO 0153 9868 32
RABONL2U


Hoe kan ik met een creditcard betalen?

Een creditcardbetaling wordt uitgevoerd via serviceprovider 'PAYONE'.

PAYONE is een toonaangevende aanbieder van digitale betaaloplossingen in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Zuidoost-Europa.

Gegevens worden opgeslagen met inachtneming van de strengste veiligheidsvoorwaarden en in overeenstemming met de Payment Card Industry Data Security Standard (PCI DSS).


Wat moet ik doen wanneer voor het invoeren van mijn creditcardgegevens ook naar een wachtwoord wordt gevraagd?

Het gaat hier, in het kader van de wettelijk voorgeschreven twee-factor-authenticatie, om extra beveiliging (’Verified by Visa’-code, ’MasterCard SecureCode’, ’American Express SafeKey’ of ’Diners ProtectBuy’) door uw creditcardmaatschappij. ’Verified by Visa'-code, ’MasterCard SecureCode’, ’American Express SafeKey’ en ’Diners ProtectBuy’ beschermen uw kaart tegen onwettige transacties, zodat u veilig online kunt shoppen.

Afhankelijk van de mogelijkheden die uw bank u biedt, vindt de twee-factor-authenticatie op verschillende manieren plaats. Sommige banken sturen per sms een TAN-code naar het door u aangeleverde telefoonnummer, waarmee u uw betaling kunt autoriseren. Bij andere banken kunt u een geheime authenticatiecode invoeren via een app of een foto maken van een QR-code. Sommige creditcardmaatschappijen werken ook met biometrische identificatie, waarbij u uw aankoop bevestigt met uw vingerafdruk of met behulp van gezichtsherkenning.

Gebruik voor authenticatie het veld dat verschijnt tijdens het bestelproces.


Hoe kan ik mijn creditcardgegevens voor een al verzonden bestelling wijzigen?

Creditcardgegevens die al zijn verzonden, kunnen niet meer worden gewijzigd. Neem daarvoor a.u.b. contact op met onze servicehotline 085 5362089 of stuur ons een bericht met gebruikmaking van ons contactformulier.


Kan ik de getoonde creditcardgegevens in het venster van de serviceprovider bij een nieuwe bestelling veranderen?

Als u reeds bij een vorige bestelling uw creditcardgegevens hebt ingevoerd en opgeslagen, dan worden deze gegevens bij een nieuwe betaling met uw creditcard om veiligheidsredenen deels vervangen door de letter 'X'. Alleen de laatste cijfers worden getoond. Als u de creditcardgegevens van een vorige bestelling opnieuw wilt gebruiken, kunt u de instellingen inclusief 'X' onveranderd laten en gewoon de betaling uitvoeren. Als u een andere creditcard wilt gebruiken, overschrijft u de reeds ingevulde creditcardgegevens gewoon met de gegevens van de nieuwe kaart.


Kan ik met Bancontact betalen?

Dit geldt voor klanten met een Belgisch factuuradres: selecteer bij de betaling van uw bestelling de betaalmethode Bancontact en uw bank. U wordt daar automatisch naartoe geleid. Volg de online instructies met behulp van uw Digipass, uw kaartlezer of de QR-code. Terug op de website van Pro-Idee klikt u op 'Bestelling plaatsen'. U ontvangt van uw bank een bevestiging van de overschrijving en van Pro-Idee een orderbevestiging per e-mail. De afwikkeling verloopt via onze betalingsdienstaanbieder, Mollie BV.


Kan ik een cadeaubon rechtstreeks naar de ontvanger sturen?

Een afwijkend bezorgadres kan in het veld 'Kies een alternatief bezorgadres' ingevoerd worden. Het van het factuuradres afwijkende bezorgadres kunt u doorgeven bij het punt 'Bestelgegevens'. Open het veld en geef daar het gewenste bezorgadres aan. Let er a.u.b. op dat bij bezorging op een adres waar u iets cadeau wilt doen, u ook het veld 'Factuur niet met het pakket meesturen, maar apart naar het factuuradres sturen' aanklikt.


Hoe kan ik een tegoedbon inwisselen?

Plaats het gewenste artikel a.u.b. eerst in uw winkelwagen en ga verder met de bestelling tot punt 4, 'Bestelgegevens'. Onder het daar vermelde artikel kunt u uw persoonlijke tegoedboncode invoeren in het veld 'Tegoedbon inwisselen'.

Klantenaccount

Wat is het voordeel van een online account?

Met uw persoonlijke online account hebt u een overzicht van uw laatste activiteiten op onze website, zoals bijvoorbeeld uw bestellingen, uw winkelwagens en uw verlanglijstje.


Hoe kan ik mijn persoonlijke Pro-Idee account aanmaken?

U kunt uw persoonlijke online account aanmaken onder Mijn Pro-Idee. Selecteer hier het punt 'Online account aanmaken'. Voer bij de volgende stap a.u.b. uw adres in, ook wanneer u bij ons al een persoonlijk klantnummer hebt. Via het veld 'verder' komt u dan op onze klantenpagina.


Hoe kan ik inloggen op het webshop-account?

Om informatie over uw laatste bestellingen, uw verlanglijstje en uw winkelwagen te krijgen, moet u zich in onze webshop aanmelden. Dit kunt u doen op Mijn Pro-Idee. Voer uw e-mailadres en uw persoonlijke wachtwoord in om in te loggen.

Hoe kan ik mijn opgeslagen gegevens veranderen?

Log in op Mijn Pro-Idee om uw persoonlijke gegevens te veranderen. In de rubriek 'Klantgegevens' kunt u onder het punt 'Persoonsgegevens' uw opgeslagen gegevens bijwerken.

Wat is mijn saldo?

Log in op Mijn Pro-Idee. In de rubriek 'Overzicht' vindt u informatie over uw actuele saldo.

Andere rubrieken

Hoe kan ik een catalogus bestellen?

In de rubriek Catalogus kunt u onze actuele catalogussen kosteloos aanvragen. U kunt zich op elk willekeurig moment weer afmelden.


Waarom gebruikt Pro-Idee in plaats van papier een folieverpakking bij het verzenden van een catalogus?

Wij hebben gekozen voor een folieverpakking, omdat deze opnieuw gebruikt kan worden. Dit is, hoewel dat misschien niet zo lijkt, beter voor het milieu:

  • Onze folie is gemaakt van polypropeen, een kunststof op basis van fossiele brandstoffen. Dit betekent dat het materiaal voornamelijk is gemaakt van aardgas. Dat maakt polypropeen tot een van de meest hulpbronnenefficiënte standaard kunststoffen die er is.
  • In tegenstelling tot polyester belast polypropeen het milieu slechts in geringe mate, omdat het uitsluitend uit koolstof en waterstof bestaat. Het belast het milieu zelfs minder dan papier. Voor het produceren van een enkel vel A4-papier is bijvoorbeeld 10 liter water nodig.
  • Polypropeen is – helemaal volgens de EG-richtlijnen – niet schadelijk voor de gezondheid. Het bevat bijvoorbeeld geen zware metalen en weekmakers
  • Polypropeen kan – anders dan polyester – optimaal gerecycled worden. Door middel van een infraroodtechniek in het sorteersysteem wordt deze stof van andere stoffen gescheiden en wordt zo een zuiverheid van 98% bereikt. Dit zorgt op zijn beurt bij de verbranding in de afvalverbrander weer voor een dubbel zo hoge verbrandingswaarde als bij het verbranden van papier. Daarmee wordt uiteindelijk bespaard op fossiele brandstoffen.


Hoe kan ik een catalogus opzeggen?

Als u onze Pro-Idee catalogussen niet langer wilt ontvangen, kunt u ons dat laten weten via onze servicehotline 085 5362089 of stuurt u ons een bericht met gebruikmaking van het contactformulier.


Waarom ontvang ik nog catalogi, terwijl ik bezwaar heb gemaakt tegen het opslaan van mijn klantgegevens voor direct marketing?

Als gevolg van de procedure kan er een tijdsoverlapping bestaan tussen het ingaan van uw bezwaar en de gegevensvoorbereiding van reeds gestarte reclameacties. Wij vragen hiervoor uw begrip.


Waarom ontvang ik nog catalogi op mijn oude adres, terwijl ik u mijn nieuwe adres al heb doorgegeven?

Het kan voorkomen dat er een tijdsoverlapping bestaat tussen het opslaan van uw nieuwe adresgegevens en het proces van reeds gestarte reclameacties. Wij vragen hiervoor uw begrip.


Hoe kan ik me kosteloos op een nieuwsbrief abonneren?

Via onze nieuwsbrief krijgt u per e-mail informatie over nieuwe en interessante artikelen. Onder het punt Nieuwsbrief kunt u zich op de nieuwsbrief abonneren. Voer daarvoor a.u.b. uw voornaam, achternaam en e-mailadres in. Bovendien kunt u hier uit de bestaande nieuwsbriefonderwerpen uw favoriete thema uitkiezen.


Hoe kan ik een nieuwsbrief opzeggen?

Onderaan elke nieuwsbrief vindt u een link om u af te melden. Als u al een klantenaccount hebt bij onze webshop kunt u de nieuwsbrief ook op die manier opzeggen. Meld u daarvoor met uw e-mailadres en persoonlijke wachtwoord aan bij Mijn Pro-Idee. Klik vervolgens op het punt 'Uw Pro-Idee nieuwsbrief' om u af te melden.


Ik wil niet dat mijn persoonsgegevens aan derden worden doorgegeven. Wat kan ik doen?

Voor de afwikkeling van bestellingen en controle van de kredietwaardigheid geven we persoonsgegevens door aan gespecialiseerde dienstverleners, zoals pakketdiensten en AGV-dienstverleners. Uw gegevens worden niet doorgegeven aan derde landen (landen die niet vallen onder richtlijn 95/46/EG van het Europees Parlement en de Raad van 24 oktober 1995).

Biedt u speciale service aan voor bedrijfsklanten?

Pro-Idee heeft een speciale service met specifieke voorwaarden voor bedrijfsklanten die grotere hoeveelheden van een artikel afnemen, bijvoorbeeld voor geschenken of incentiveprogramma's.

Wij leveren aan een door u opgegeven adreslijst, op een bepaalde datum, met wenskaart en desgewenst ook in geschenkverpakking. Voor meer informatie, zie ook onze pagina bedrijfsklantenservice.

Uw vraag is niet beantwoord?

Hebt u nog andere vragen? Neem dan gerust contact op met onze servicehotline 085 5362089 of stuur ons een bericht met gebruikmaking van het contactformulier.

Zur Startseite
top

Bestelhotline

  • Op werkdagen van 08.00 tot 20.00

Wij zullen uw vragen zo snel mogelijk beantwoorden.

pu