Ontspannen winkelen voor de kerstcadeaus Voor al uw kerstcadeaus geldt bij Pro-Idee namelijk nu al een "verlengd recht op retourneren" t/m 31-01-2026.
Ontspannen winkelen voor de kerstcadeaus "Verlengd recht op retourneren" t/m 31-01-2026.
- FAQ's - Veelgestelde vragen
- Retourzendingen & terugbetalingen
Retourzendingen & terugbetalingen
Is er een extra lange garantietermijn?
De langetermijngarantie van Pro-Idee geldt gedurende drie jaar vanaf de factuurdatum en geldt voor het grondgebied van de Bondsrepubliek Duitsland (uw wettelijke garantieaanspraken blijven onverminderd van kracht). Informatie over fabrieksgaranties vindt u direct bij het betreffende product. Als uw product ondanks correct gebruik kwaliteitsgebreken vertoont, zorgen wij onmiddellijk voor gratis reparatie, vervanging of terugbetaling van de aankoopprijs. Alleen slijtageonderdelen zijn hiervan uitgesloten. Stuur het defecte product samen met een kopie van de factuur naar: Pro-Idee Antwoordnummer 10002 6130 XS Sittard Wij zorgen dat alles verder naar tevredenheid wordt afgehandeld.
Worden de verzendkosten bij een retourzending vergoed?
Ja, als u alle bestelde artikelen terugstuurt. In dat geval vergoeden wij ook de standaard verzendkosten. Wij vragen uw begrip voor het feit dat wij de verzendkosten niet vergoeden als u slechts een deel van de bestelling retourneert.
Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
U kunt uw artikelen binnen de herroepingstermijn van 14 dagen na ontvangst kosteloos retourneren. Gebruik hiervoor het zelfklevende retourlabel dat bij uw zending is bijgevoegd, zodat u alles kosteloos kunt retourneren. En u kunt uiteraard meerdere verzonden Bestellingen in één pakket naar ons terugsturen. Als u de bijbehorende retourformulieren ingevuld meestuurt, wordt de terugbetaling sneller verwerkt.
Naar welk adres moet ik mijn retourzending sturen?
Als u geen gebruik wilt maken van ons vooraf ingevulde retourlabel, stuur het retourpakket dan naar: Pro-Idee GmbH & Co.KG Pro-Idee Antwoordnummer 10002 6130 XS Sittard Voeg altijd een kopie van uw factuur bij. Hartelijk dank.
Kan ik artikelen uit verschillende bestellingen samen retourneren?
Jazeker, dat kan. Verpak de artikelen goed en voeg een kopie van de factuur/facturen bij de zending. Alvast dank.
Kan ik een geretourneerd artikel direct omruilen?
Ja, vul hiervoor het nieuwe artikel in op het retourformulier onder het veld "Bestelbon". Geef ook aan of u een reeds betaald bedrag wilt laten verrekenen.
Waar kan ik mijn retourzending afgeven?
U kunt het pakket bij elk pakketpunt van PostNL afgeven. Om uw retourzending te kunnen verwerken, dient u altijd het retourformulier of een kopie van de factuur bij te voegen. Hartelijk dank.
Kan ik een retourzending ook laten ophalen?
Nee, wij bieden geen ophaalservice voor uw retourzendingen.
Krijg ik een bevestiging van ontvangst van mijn retourzending?
Ja, u ontvangt automatisch retourinformatie per e-mail zodra wij uw retourzending hebben ontvangen of verwerkt.
Wanneer en hoe ontvang ik de terugbetaling van mijn retourzending?
Wij doen ons uiterste best om uw retourzending zo snel mogelijk te controleren, te verwerken en de kosten aan u te vergoeden. U ontvangt deze terugbetaling uiterlijk binnen 14 dagen na verwerking van uw retourzending. De terugbetaling gebeurt via dezelfde betaalmethode die u tijdens het bestelproces hebt gekozen, tenzij uitdrukkelijk anders met u is overeengekomen.
Hoe wordt de waarde van de teruggestuurde artikelen vergoed?
Als u de artikelen al hebt betaald, betalen wij u het bedrag terug nadat we alles hebben gecontroleerd. Voor de terugbetaling gebruiken we dezelfde betaalmethode die u bij de oorspronkelijke betaling hebt gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Kan ik een overzicht van mijn retourzendingen bekijken?
Ja, log hiervoor in op uw klantaccount en klik op het tabblad Bestellingen. Daar vindt u ook alle eerdere retourzendingen.
Hoe kan ik een defect artikel retourneren?
Wij voeren strenge kwaliteitscontroles uit en betreuren het dan ook ten zeerste dat u toch een defect artikel hebt ontvangen. Uiteraard kunt u het artikel kosteloos naar ons terugsturen. Gebruik hiervoor het bij uw bestelling bijgevoegde retourlabel en voeg het ingevulde retourformulier bij het pakket. Alvast dank.
Wat kan ik doen als ik een onjuiste of onvolledige levering heb ontvangen?
Het spijt ons als door ons geleverde artikelen beschadigd of onjuist zijn. Geef ons in dit geval de reden van uw klacht door of stuur de betreffende artikelen direct kosteloos terug. Hier vindt u informatie over gratis retourneren.
Hoe retourneer ik een artikel dat door een expediteur is geleverd?
Neem voor het maken van een afspraak contact met ons op.
Welke vervoerder neemt het transport van mijn retourzending voor zijn rekening?
De retourzending van pakketten wordt uitgevoerd door Post NL. Als u vrachtgoederen retourneert, wordt het transport verzorgd door DPD of Dachser.
Wat is de retourtermijn?
U kunt uw artikelen eenvoudig en kosteloos binnen de herroepingstermijn van 14 dagen na ontvangst van de artikelen retourneren.